Selle postituse lugemiseks kulub umbes 5 minutit.

8 praktilist viisi, kuidas saad ise oma veebilehe disaini parandada

Kodulehe kujundamine võib tunduda keeruline, eriti kui sa ei ole varem veebidisainiga kokku puutunud. Olen oma töös näinud paljusid veebilehti, mida saab lihtsate nippidega muuta amatöörlikust professionaalseks. Siin on kaheksa kiiret ja praktilist nõuannet, mille abil saad muuta oma kodulehe visuaalselt atraktiivsemaks ja kasutajasõbralikumaks. 

1. Lase elementidel hingata!

Anna oma veebilehele “õhku” ehk vaba ruumi (inglise keeles white space). Elementide (pealkirjad, pildid, ikoonid jne) vahel peaks olema piisavalt tühja ruumi, et sisu oleks kergesti loetav ja mõistetav. Liigne tihedus muudab informatsiooni raskesti jälgitavaks. Ära pelga tühja ruumi kasutamist – see muudab veebilehe visuaalselt puhtamaks ja meeldivamaks.

Praktiline nipp – Tee oma leht lahti ja vaata, kas igal elemendil on piisavalt ruumi hingamiseks. Kui sisu tundub liiga tihedalt koos, lisa elementide vahele valget ruumi (padding ja margin).

2. Hoia navigatsioonimenüü lihtne

Menüü peab olema intuitiivne ja hõlpsasti arusaadav. Ära lisa peamenüüsse liiga palju linke – hea tava kohaselt peaks seal olema maksimaalselt 7 linki. Ülejäänud info võid paigutada alamenüüsse, jalusesse või külgpaneeli, et vältida kasutaja segadusse sattumist. Lihtne ja loogiline navigatsioon tagab sujuvama kasutajakogemuse.

Praktiline nipp – Vähenda menüüs olevate linkide arvu ja kontrolli, kas iga link on kasutajale tõesti vajalik. Kõik lisainfo võiks liikuda jalusesse või teistesse osadesse.

3. Investeeri kvaliteetsetesse piltidesse

Professionaalsed fotod annavad veebilehele isikupära ja usaldusväärsust. Kui võimalik, kasuta fotograafi abi või loo hoolikalt valitud ja kvaliteetseid pilte, mis toetavad veebilehe sõnumit. Valgus ja kompositsioon mängivad siin suurt rolli. Naturaalses keskkonnas tehtud stiliseeritud fotod toimivad tihtipeale kõige paremini.

Praktiline nipp – Vaheta kõik üldised või madala kvaliteediga pildid välja professionaalsete fotode vastu. Kontrolli, et piltide suurus oleks optimeeritud kiireks laadimiseks.

4. Ära kasuta ikoone, mida igalt kodulehelt leida võib.

Tavapärased ikoonid võivad veebilehe üldmuljet vähendada. Väldi ikoone, mis on liiga üldised ja mida näed igal teisel kodulehel. Selle asemel otsi ainulaadseid ikoone platvormidelt nagu Canva, The Noun Project või Flaticon. Lihtsad, kuid kohandatud ikoonid annavad veebilehele professionaalsema ilme. 

Praktiline nipp – Eemalda lehelt kõik veebilehe kujundusprogrammist leitud ikoonid ja asenda need ikoonidega, mis toetavad lehe sisu. 

5. Vali lihtsad ja loetavad fondid

Fontide valimisel pea silmas järgmisi põhimõtteid:

  • Ära kasuta rohkem kui kahte fonti.
  • Kombineeri erinevaid stiile (näiteks serif pealkirjades ja sans serif sisutekstides).
  • Teksti esiletõstmiseks kasuta bold või underline funktsioone.
  • Sisuteksti font olgu lihtne ja loetav. Pealkirjade jaoks võid valida silmatorkavama, kuid mitte liiga dekoratiivse fondi. Pidage meeles, et font peab toetama sisu, mitte seda varjutama.

Praktiline nipp – Kontrolli, kas kõik fondid on loetavad ka väiksematel ekraanidel ja kas kontrast fondi ja tausta vahel on piisav. Vaata ka, et kõik pealkirjade ja sisutekstide fondid oleksid ühes suuruses. 

6. Jälgi kindlat värvipaletti ja kontrastsust

Kodulehe värvipalett peaks peegeldama sinu brändi ja looma soovitud meeleolu. Liiga palju värve muudab lehe segaseks ja raskesti loetavaks. Piisab kahest-kolmest põhivärvist. Lisaks on oluline hoida kontrastsust – hele taust ja tume tekst või vastupidi. Kui lisad tekstile pildialuse, kasuta overlay’d (läbipaistev kiht), et tagada teksti loetavus. Kui kahtled, kas kontrast on piisav, siis tõenäoliselt ei ole.

 
Praktiline nipp – Vaata üle, mitut värvi kodulehel kasutad ja vajadusel tee värvivalik väiksemaks. Kontrolli ka, et kasutaksid samu värve sarnaste elementide puhul, et hoida veebis struktuursust. 

7. Mobiilisõbralikkus ei ole läbiräägitav

Rohkem kui pool veebikülastustest toimub mobiilseadmetega, seega veendu, et koduleht oleks mobiilisõbralik. Testi oma veebilehte telefonis ja kontrolli, kas kõik tekstid, nupud ja pildid on korralikult kuvatud. Kas CTA nupud on leitavad? Kas menüü on loetav ja kasutajasõbralik?

Praktiline nipp – Ava oma veebileht telefonis ja kliki läbi kõik nupud. Kui näed, et miski vajab parandamist, tee kodulehel muudatused. 

8. Kui Sinu ettevõttele on loodud kujundaja poolt brändiraamat/CVI/visuaalne identiteet, palun kasuta seda veebilehe kujunduse loomisel

Kui sul on professionaali poolt loodud brändiraamat või visuaalne identiteet, kasuta seda kindlasti oma veebilehe kujundamisel. See hoiab kogu veebilehe disaini kooskõlas sinu brändi kuvandiga ja lihtsustab edasist arendust.

Praktiline nipp – Vaata üle oma brändi juhised ja kontrolli, kas veebilehel kasutatavad värvid, fondid ja stiilid vastavad brändi identiteedile.

Kas Sinu veebileht vajab värskendust? Võta hetk ja vaata oma veebileht kriitilise pilguga üle. Kas sinu veebileht on hästi struktureeritud ja mobiilisõbralik?

Kui käid läbi need 8 punkti ja rakendad neid oma veebilehe kujunduses, saavutad märkimisväärseid tulemusi. Sinu veebileht muutub kasutajasõbralikumaks ja visuaalselt atraktiivsemaks.  Need lihtsad, kuid olulised parandused aitavad sul vältida tavalisi veebidisaini vigu ning annavad lehele professionaalse ja läbimõeldud ilme.

Pea meeles, et lisaks sellele, et veebileht peab olema ilus, peab see olema ka funktsionaalne, hõlpsasti navigeeritav ja informatiivne, et toetada sinu ettevõtte kasvu ja sihtrühma vajadusi. Kui vajad abi või nõuandeid, siis võta julgelt ühendust!