Selle postituse lugemiseks kulub umbes 6 minutit.

Millist e-poe platvormi eelistada? E-poe platvormide võrdlus.

E-kaubandus on viimastel aastatel kasvanud tohutult ning sellest on saanud paljude ettevõtete peamine müügikanal. Üha rohkem tarbijaid eelistab osta tooteid ja teenuseid veebis, kuna see on mugav ja kiire lahendus. Seetõttu on e-poe loomine muutunud paljude ettevõtjate jaoks hädavajalikuks. Olgu tegemist väikese butiigi või suure rahvusvahelise ettevõttega, õige e-poe platvormi valimine võib määrata ettevõtte edu. E-poe platvorm peab toetama ettevõtte kasvu, pakkuma vajalikke funktsioone ja võimaldama turvalist ning sujuvat ostukogemust. Kuidas aga valida õige platvorm? 

E-poe loomisel on tähtis valida platvorm, mis vastab sinu ettevõtte vajadustele. Kuigi rahvusvaheliselt tuntud lahendused nagu WooCommerce ja Shopify on populaarsed, pakuvad ka meie kohalikud tegijad e-poe platvormide võimalusi. Alljärgnevalt võrdlen erinevaid e-poe platvorme ja toon välja nende eelised ja puudused, keskendudes sellele, milline võiks olla just sinu e-äri jaoks parim valik.

WooCommerce

WooCommerce on maailma üks populaarsemaid e-poe platvorme ning põhineb WordPressil, mis pakub tohutut paindlikkust ja kohandamisvõimalusi. Woocommerce on e-poodide loomisel minu esimene valik ka seetõttu, et seal on täielik kontroll ka e-poe kujunduse üle. See annab võimaluse luua visuaalselt ilusaid ja funktsionaalseid e-poode. Kuna WooCommerce on avatud lähtekoodiga, saab seda täielikult oma vajaduste järgi seadistada. See sobib hästi ettevõtetele, kes soovivad kontrolli ja vabadust oma poe üle. Woocommerce on kuutasuta ja toodete arv poes ei ole piiratud. Oluline eelis on ka WooCommerce’i integreeritavus erinevate programmide ja süsteemidega – näiteks Eesti ja ülemaailmsed makselahendused, turundustööriistad ning CRM-süsteemid, mis tulevad kasuks erinevate tegevuste automatiseerimisel. Lisaks võimaldab WooCommerce ise majutust ja hostimist valida, mis võib olla kuluefektiivne, ning WordPressi võimsad SEO tööriistad aitavad luua otsingumootoritele hästi optimeeritud e-poe. 

Voog

Voog on Eesti enda platvorm, mis paistab silma oma lihtsuse ja kasutajasõbralikkusega. See sobib alustavale väiksema suurusega ettevõttele, kes soovib kiiresti ja vähese vaevaga e-poe üles seada. Voogi kasuks räägib ka fakt, et tegemist on kohaliku teenusega, mis pakub Eesti turule suunatud kliendituge ja funktsioone. Voogi platvorm on intuitiivne ja lihtne, mis teeb selle heaks valikuks neile, kes ei soovi süveneda tehnilistesse detailidesse. Voogil on kuupõhine tasu, mille suurus oleneb lehtede ja toodete arvust. Samuti kipub Voogil jääma puudu funktsionaalsustest äri kasvades. 

ShopRoller

Teine Eesti platvorm, ShopRoller, on samuti lihtne ja kiiresti seadistatav lahendus, mis sobib väiksematele ettevõtetele. ShopRolleri eelis on selle kiire ja mugav seadistusprotsess, mis tähendab, et e-pood saab tööle juba loetud päevadega. Lisaks on ShopRolleril kohaliku turu tundmine ja Eesti-põhise toe olemasolu. Samas on ShopRolleri hinnamudel seotud sinu poe toodete arvuga – mida rohkem tooteid poes müüd, seda kõrgem on kuutasu. See võib osutuda oluliseks teguriks ettevõtetele, kellel on suur tootekataloog, kuna tasud võivad kasvada koos tootevaliku suurenemisega. Lisaks jääb see oma kohandamisvõimaluste ja funktsioonide osas maha suurematest platvormidest nagu WooCommerce ja Shopify, mis võivad piirata selle kasutamist keerukamates projektides. 

 

Shopify

Shopify on üks populaarseimaid e-poe platvorme. See platvorm on kasutajasõbralik ja haldamiseks mugav. Shopify pakub kõike-ühes lahendust, kus platvorm ise haldab hostimist, turvalisust ja tehnilist tuge. Shopify eelised on lihtsus, kiire seadistus ja lai valik sisseehitatud tööriistu, sealhulgas maksesüsteem. Mugavuse eest tuleb maksta, Shopify poodi üles seades võid avastada, et nii mõnegi vajalikuna tunduva lahenduse eest tuleb lisatasu maksta. Siiski on Shopifyl teatud piirangud kohandamisvõimalustes, kujunduses ning platvormi kasutamisega kaasnevad igakuised tasud ja tehingutasud, mis muudavad selle WooCommerce’iga võrreldes kulukamaks. Äri kasvades kolitakse tihti just kulude kokkuhoidmise tõttu üle Woocommerce platvormile. 

PrestaShop

PrestaShop on avatud lähtekoodiga platvorm, mis pakub palju paindlikkust neile, kes vajavad erilahendusi, suuremat kontrolli ja kohandamisvõimalusi. See on sobiv lahendus neile, kes vajavad keerulist ja suuremahulist e-poodi ning on valmis selle haldamiseks kasutama arendajate abi. PrestaShopi eeliseks on võime kohandada koodi vastavalt ärilistele vajadustele ja kasutada erinevaid pluginaid poe funktsionaalsuse laiendamiseks. Kuid see nõuab rohkem tehnilisi oskusi ja pidevat serverihaldust, mistõttu ei pruugi see sobida väiksematele ettevõtetele. Samuti võib keeruliseks osutuda pädeva PrestaShopi oskustega arendaja leidmine. 

Magento

Magento on tuntud oma ulatuslike kohandamisvõimaluste ja skaleeritavuse poolest, mistõttu on see eelistatud valik suurettevõtete seas. Magento pakub võimalust luua väga kohandatud e-poode, mis suudavad hallata suuri andmehulki ja tootekatalooge. Siiski on Magento keerukam platvorm, mis nõuab arendajate oskusi ja pidevat hooldust, mistõttu on see vähem sobiv väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele. Magento poe tagatuba võib tunduda keeruline ise haldamiseks. 

 

Wix

Wix on hea valik väiksematele ettevõtetele ja alustajatele, kes otsivad lihtsat lahendust oma e-poe loomiseks. Wix paistab silma oma kasutajasõbraliku lohistamise funktsiooniga, mis võimaldab kergesti kujundada atraktiivse e-poe ilma koodita. Platvorm sisaldab mitmeid sisseehitatud tööriistu, näiteks SEO ja turunduse jaoks, kuid sellel on piirangud, kui on vaja suuremat funktsionaalsust ja kohandamisvõimalusi. Seetõttu ei pruugi Wix sobida keerukamate e-poodide loomisel. Wixi hinnastus on samuti kuutasupõhine. 

 

Miks mina eelistan kasutada WooCommerce platvormi?

Valides e-poe platvormi, eelistan mina WooCommerce’i, kuna see pakub kõige suuremat paindlikkust ja kohandamisvõimalusi, eriti kui tegemist on keerukamate ja kohandatud lahenduste loomisega. WooCommerce integreerub sujuvalt WordPressiga, mis annab täieliku kontrolli nii poe kujunduse kui ka funktsionaalsuse üle. Lisaks on WooCommerce’il rikkalik valik tasuta ja tasulisi pluginaid, mis laiendavad selle funktsionaalsust, alates makselahendustest kuni turundus- ja logistikasüsteemideni. Samuti on Eestis ka väga lai kogukond arendajaid ja disainereid, kes WooCommerce hallata oskavad, seetõttu ei jää kunagi ükski mure lahendamata. Lisaks on WooCommerce’is lihtne ise tooteid ja tellimusi hallata. Kui tellid WooCommerce e-poe minult, teen sulle kindlasti ka videojuhendid ja seletan, kuidas iseseisvalt oma e-poes toimetada saad. 

E-poe platvormi valik on otsus, mis mõjutab nii poe igapäevast haldamist kui ka tuleviku kasvuvõimalusi. Oluline on valida lahendus, mis vastab sinu vajadustele ja võimaldab nii paindlikkust kui ka kuluefektiivset arengut. Mõned lahendused on väga kasutajasõbralikud ja sobivad kiireks alustamiseks, samas kui teised pakuvad suuremat kohandatavust ja integreerimisvõimalusi, mis on vajalikud keerukamate projektide puhul. Valiku tegemisel tuleb arvestada ettevõtte suurust, toodete arvu, eelarvet ja tehnilist võimekust, sest iga lahendus toob kaasa oma eelised ja potentsiaalsed piirangud. 

Kui teema tekitab segadust ja sa ei tea, milline platvorm oleks just sulle sobivaim, saad broneerida tasuta 20-minutilise konsultatsiooni siit, et saaksime koos sinu vajadusi arutada.